System finansowania agencji nieruchomości w Polsce

Są pewne dziedziny działalności usługowej w naszym kraju, gdzie mamy miejsce z funkcjonowaniem firm na zasadzie utrzymywania się tylko i wyłącznie z prowizji, płaconych przez osoby, dla których wykonuje się pewne czynności. Tak jest na przykład w branży ubezpieczeniowej, w odniesieniu do niektórych rodzajów ubezpieczeń, tak jest też w systemie działania agencji pośrednictwa nieruchomości – jeśli agencji nie uda się sprzedać określonej ilości nieruchomości w określonym czasie, może mieć trudności z zachowanie płynności finansowej. A z tym bywa różnie – zwłaszcza w ciągu ostatnich lat, kiedy na naszym rynku nieruchomości nastąpiło znaczne spowolnienie, jeśli chodzi o ilość zawieranych transakcji kupna sprzedaży. Dlatego też agencje starają się tak działać, aby w swoich zasobach posiadać jak najszerszą ofertę prezentowanych nieruchomości w poszczególnych rodzajach, nie nastawiać się tylko na jeden rodzaj nieruchomości, zaś nakłaniać wielu swoich klientów do tego, aby obniżali oni ceny oferowanych do sprzedaży nieruchomości, co w wielu przypadkach jest jednym z niewielu gwarantów udanej transakcji w miarę logicznym, a więc niezbyt długim czasie, liczonym od dnia wystawienia ogłoszenia o sprzedaży do dnia podpisania umowy kupna-sprzedaży w kancelarii notarialnej. Agencje stosują dwa systemy prowizji – pobieranej zarówno od sprzedającego, jak i kupującego nieruchomość lub też tylko od sprzedającego, a więc właściciela nieruchomości, jeśli zgodzi się on na podpisanie umowy bezpośredniej pośrednictwa.

Comments are closed.