Na czym polega skuteczność agencji nieruchomości

Na czym polega skuteczność agencji nieruchomości

Każdy klient agencji nieruchomości – jako właściciel nieruchomości, którą chce sprzedać, bardzo pragnie, aby jak najszybciej dokonać transakcji kupna-sprzedaży nieruchomości, jest to jeden z mierników skuteczności każdej agencji. Jeśli w jakiejś agencji nieruchomość – jako oferta – zalega przez kilka lat, cena jest ciągle obniżana, a nadal nie ma zainteresowania nieruchomością i nie dochodzi do jej sprzedaży, oznacza to, że albo agencja działa niezbyt dobrze, albo po prostu nieruchomość jest tak mało atrakcyjna, że jej sprzedaż jest faktycznie prawie niemożliwa. Generalnie za skuteczność pracy agencji możemy uznać dwa podstawowe czynniki – relatywnie krótki czas, jaki mija od dnia zawarcia umowy pośrednictwa do dnia sfinalizowania transakcji w kancelarii notarialnej oraz cena, jaka agencja osiągnie, w wyniku oczywiście negocjacji, z klientem kupującym nieruchomość. Odnośnie pierwszego z warunków nie ma reguł, ile wynosi średni czas posiadania przez dana agencje nieruchomości do czasu jej sprzedaży – czasem nieruchomość udaje się sprzedać już po kilku tygodniach, a czasami trzeba czekać kilka lat i niestety oferta zostaje wycofana z agencji, bez jej sprzedaży. Jeszcze innym, bardzo ważnym miernikiem skuteczności działania danej agencji nieruchomości jest stosunek procentowy nieruchomości, które udało się sprzedać na przykład w ciągu danego roku do ilości nieruchomości, które agencja posiadała w swoim wolumenie w tym samym czasie – im będzie on większy, tym bardziej świadczy to o skuteczności działania danej agencji nieruchomości.

Comments are closed.